آموزش وردپرس

تحلیل فیلم «سارا و آیدا»/ امیدی که نا امید شد/ لاله محمودی

سینما۳۵ – لاله محمودی: «سارا و آید» آخرین فیلم مازیار میری بعد از حوض تقاشی است. وی در این فیلم نتوانسته تماشاگر را علیرغم نقاط مثبتی که در فیلم دارد جذب کند.

«سارا و ایدا» داستان دو دوست صمیمی است که در مشکلات کنار هم حضور دارند تا جایی که برای سارا مشکلی پیش می آید و این ساراست که خودش را برای آیدا به خطر می اندازد.

در آخرین ساخته مازیار میریی هرچند به قواعد تکنیکی فیلمنامه توجه زیادی شده تا آنها را در فیلم به کار ببرد اما این تلاش با سهل‌انگاری در انتخاب داستانی ساده و بدون ریتم باعث شده تا تماشاگر را به خنده های ناخواسته وا دار کند و مخاطب از فیلم و پایان آن دفع شود. شاید بتوان گفت در «سارا و آیدا» پایان فیلم کاملا حدس زدنی است.

درباره بازی بازیگران، غزل شاکری نقش خود را اصلا خوب بازی نکرده است در مقابل پگاه آهنگرانی توانسته به خوبی نقش یک دختر شیطان را ایفا کند و دیگر شخصیت های فیلم هم همانند مصطفی زمانی بود و نبودشان در فیلم اضافی است شخصیت هایی که اگر یک نابازیگر هم جای آنها بازی می کرد هیچ اتفاق خاصی در فیلم اتفاق نمی افتاد.

«سارا و آیدا» که فکر می کردیم اثر قابل تامل و خوبی از مازیار میری در جشنواره امسال است تمام امیدها را ناامید کرد و یک فیلم کاملا ساده بی محتوا که هیچ واکنشی را در تماشاگر نمی آفریند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code