آموزش وردپرس

تحلیل فیلم«ویلایی‌ها»/ «جنگِ زنانه»/ یاسمن خلیلی فرد

اختصاصی سینما۳۵ – یاسمن خلیلی فرد: “ویلایى ها” اولین ساخته ى منیر قیدى شروع خوبى دارد، هسته ى مرکزى و ایده ى اولیه ى آن درخشان است. فیلم اجراى شسته رفته و تمیزى دارد و به لحاظ میزانسن عملکردى موفقیت آمیز داشته است.

از دیگر نکات مثبت آن بازى هاى درخشان پریناز ایزدیار، ثریا قاسمى و طناز طباطبایى ست و مهم تر از آن تفاوت نقش ایزدیار با سایر آثار پیشین اش.
فیلمبردارى کار هنرمندانه است و نماهایى به یادماندنى از سوى علیرضا قاضى ثبت گردیده اند.

اما فیلمنامه اشکالاتى دارد که نمى توان از آن ها چشم پوشى کرد. یکى از اصلى ترین حفره هاى آن این است که فیلمنامه شخصیت اصلى داستان را مشخص نمى کند؛ فیلم با ثریا قاسمى و خانواده ى او آغاز مى شود که به نظر مى رسد مسئله ى فیلم، مسئله ى آنهاست اما با پریناز ایزدیار (خانم خیرى) خاتمه مى یابد و وضعیت خانواده ى اول بلاتکلیف باقى مى ماند.

ضمن آنکه همچنان بى داستانى در فیلم دیده مى شود و به نظر مى رسد “ویلایى ها” بیشتر بر پایه ى موقعیت ها، بازى هاى خوب و اجراى قوى بنا شده است و معضل عمومى فیلمنامه درباره ى این فیلم نیز صادق است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code