آموزش وردپرس

حاشیه نگاری سینما۳۵ از اولین روز جشنواره؛ نه به آن شوری شور!

جشنواره فیلم فجر پیش از سینماهای مردمی با نمایش ۵ فیلم در کاخ رسانه (برج میلاد) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سینما۳۵، اولین روز از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر یک روز پیش از آغاز نمایش فیلم های جشنواره در سینماهای مردمی با نمایش ۴ فیلم سینمایی و ۱ فیلم مستند در کاخ رسانه ها (برج میلاد) آغاز شد که البته حواشی جشنواره از همین روز اول پیداست.

کارت‌هایی که هنوز صادر نشده

کارت‌های تعدادی از خبرنگاران و عکاسان به دلیل مشکلات فنی آماده نشده و همچنان در حال صادر شدن است، اما مسئولان جشنواره در ورودی های مرکزهمایش ها حاضر می شوند تا ورود خبرنگاران و منتقدانی که هنوز کارتشان صادر نشده به کاخ جشنواره تسهیل شود.

نمایش مستند در سانس اول و بحران مخاطب

در اولین سانس نمایش فیلم ها در برج میلاد فیلم مستند «آبی کمرنگ» به کارگردانی آرش لاهوتی با حضور مخاطبان اندک روی پرده رفت با توجه به استقبالی که از این فیلم در جشنواره «سینماحقیقت» وجود داشت  به نظر می رسد دلیل تعداد کم تماشاگران این فیلم درنظر گرفتن اولین سانس نمایش فیلم ها در برج میلاد، برای آثار مستند باشد و شاید بهتر بود مدیران جشنواره یک سانس در میان نمایش فیلم های بلند سینمایی به مستند اختصاص می دادند.

تأخیر ۳۰ دقیقه ای در روز اول جدول را به هم ریخت

فیلم سینمایی «خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی اولین فیلم سینمایی بود که در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد، این فیلم که در بخش چشم انداز سینمای ایران حضور دارد با تاخیر ۳۰ دقیقه ای برای اهالی رسانه به نمایش در آمد که دلیل این تأخیر مشکل پخش صدای فیلم در سالن برج میلاد عنوان شد.

این مشکل در زمان نمایش فیلم نیز ادامه داشت و کارگردان فیلم از مخاطبان عذر خواهی کرد و بیان داشت: «نمی خواستم فیلم را به این شکل اکران کنم، اما به احترام شما پذیرفتم که فیلم نمایش داده شود.»

این تأخیر باعث تغییر برنامه های بعدی برج میلاد از جمله نمایش فیلم ها و نشست های خبری شد، و با توجه به اینکه آخرین سانس اکران فیلم ساعت ۲۳ در نظر گرفته شده و پس از نمایش آن نشست خبری برگزار می شود و با احتساب این تأخیر خبرنگاران باید تا دیروقت در برج میلاد حاضر باشند.

همچنین در بخشی از لابی غربی مرکز همایش ها، غرفه‌هایی برای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در نظر گرفته شده، که برخی از آن ها هنوز خالی است.

نه به آن شوری شور. . .

فضای برج میلاد نسبت به سال های گذشته به قدری خلوت شد که بالکن مرکز همایش ها و حتی ردیف های جلوی سالن اصلی در حین اکران فیلم «ایتالیا، ایتالیا» خالی بود، اما هنوز مشخص نیست دلیل این خلوت شدن، حضور تعداد کمتری از مهمانان بی ربط با جشنواره است، یا کاهش شدید سهمیه برخی رسانه ها و عدم صدور کارت برج میلاد برای برخی منتقدان، حضور کمرنگ برخی خبرنگاران و منتقدان در جشنواره به قدری مشهود است که صدای پژمان بازغی را هم بلند کرد.

بازغی در نشست خبری فیلم «خانه دیگری» در این‌باره گفت:« من در بین چهره‌هایی که در سالن نشسته‌اند و اکثرا جوان هستند، منتقد نمی‌بینم و جای تاسف دارد که منتقدان برای نمایش فیلم نمی‌آیند و نظر نمی‌دهند.»

محمود گبرلو که مجری نشست‌های جشنواره است در پاسخ به او، گفت: «این نشست به اصحاب رسانه اختصاص دارد و منتقدان فیلم‌ها را در پردیس ملت و سینما چارسو می‌بینند.»

اینکه برج میلاد مانند سال‌های گذشته، آنقدری شلوغ نباشد که فضا برای تنفس هم کم بیی آید امری قابل تقدیر است، اما چگونگی غربال این افراد موضوعی است که باید روی آن تأمل شود و کار به جایی نکشد که بگوییم نه به آن شوری شور . . .

نوشته های مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code